Dag 2 - aankomst Chengdu - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Studiereis2015 - WaarBenJij.nu Dag 2 - aankomst Chengdu - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Studiereis2015 - WaarBenJij.nu

Dag 2 - aankomst Chengdu

Door: Senior Projectgroep Studiereis 2015

07 Maart 2015 | Nederland, Rotterdam

Een hele goedenavond vanuit Chengdu aan alle lezers,

Gisteren was het om 17.00 uur zover. Alle studenten die mee zijn op Studiereis moesten hun familie, vrienden, kennissen etc. uitzwaaien om vervolgens te vertrekken op een spannend avontuur.
Hoewel de vlucht verlaat vertrok vanuit Amsterdam, zijn wij vanmiddag om 13.40 uur stipt aangekomen in Chengdu.

Na kennis gemaakt te hebben gemaakt met onze lokale gidsen, Killie en Cindy, vertrokken onze bussen naar het eerste hotel van deze reis: Holiday Inn Express.
De eerste hectiek ontstond al toen een buschauffeur besloot fout te rijden, waardoor er vrij weinig tijd was voor de studenten om zich even snel op te frissen voor het middagprogramma.

Na plus minus 10 minuten opfristijd was het dan zover om richting een traditionele tea ceremony in het Renmen Park Teahouse te vertrekken. Toen we aankwamen kregen we de optie om ons aan groene thee te wagen of aan jasmijn thee. Dit kregen we geserveerd in erg leuk uitziende traditionele theekopjes. Wanneer iedereen had plaatsgenomen ging een jongeman zijn traditionele inschenk kunsten van thee vertonen. Hij deed dit met een enorme gouden theepot die hij in het rond zwierde. Na veel commotie van ons en van de chinezen die ook bij de ceremonie kwamen kijken ging hij ook onze studenten leren hoe op deze bijzondere manier thee in te schenken. Het zag er vrij makkelijk uit maar wanneer onze studenten (Rick Meijer, Idsendy Marchena, Boudie Keijzer en Jelle Okkerse) er zich aan waagden en tevens onze voorzitter Femke Kamminga, leek het toch iets moeilijker dan gedacht. Na deze ceremonie kregen de studenten vrije tijd om het park te ontdekken.

Rond 18.30 uur vertrokken wij naar een traditioneel Chinees diner in het Chenmapo Doufu restaurant. Hier kregen de studenten traditioneel Chinees eten voorgeschoteld op een enorme ronddraaiende glazen plaat waar de verscheidene gerechten uiteenlopend van kip, naar varken en beef voorbijkwamen. Natuurlijk gepaard met een pan rijst.

De eerste Studiereisdag in Chengdu kan niet afgesloten worden zonder een welbekende EuroCollege borrel. Een voor ons 'Welcome to China borrel'. Hiervan zijn wij as we speak heerlijk aan het genieten in de Shamrock Bar. Om de EuroCollege traditie ook in Chengdu door te zetten is uit volle borst het Rotterdam lied gezongen.

Morgen wacht ons een druk programma waarbij wij onder andere naar het Panda Breeding Center zullen vertrekken! Maar hier zult u morgen meer over lezen.

Vanuit Chengdu, een hele goede nacht! De foto's van vandaag zullen later toegevoegd worden.

Senior Projectgroep Studiereis 2015

• 08 Maart 2015 - 15:14

Joke Van Den Berg:

Erg leuk om op afstand te lezen wat jullie beleven! Ben ik ook een beetje mee op reis

• 10 Maart 2015 - 12:30

Petra: